23. De analoge game

Hieronder vind je:

 

Ik ben benieuwd naar je eigen ervaringen met deze werkvorm, die kun je hieronder achter laten, of je kunt mij mailen.

2 antwoorden op “23. De analoge game”

  1. Dit is een erg leuke en activerende werkvorm! V5 en V4 gingen ieder als een speer!
    V5 had een spel met berekeningen aan de normaalverdeling, zowel reproductie als puzzelvragen. Ik had de strafpunten niet ingezet.
    De aanpassing, die ik gemaakt had was dat het spel een estafette vorm kreeg. Elke groep van 2 krijgt de eerste opgave. Wanneer ze een antwoord denken te hebben, leggen ze dat aan de docent voor. Deze zegt ‘goed’ of ‘fout’. Bij een fout antwoord zal de groep opnieuw aan de slag moeten. Bij een goed antwoord krijgen ze de volgende opgave. De docent houdt op een bord bij wie welke opgave al opgelost heeft. De groepen, die wat zwak zijn, drijven vanzelf boven en kunnen evt wat verderop in het spel met hints geholpen worden, om ze niet helemaal te ontmoedigen.
    Bij V4 heb ik MC vragen van de kangoeroewedstrijd ingezet. Alle opgaven in een keer aan een groep van 4 gegeven. Puntentelling als volgt: antwoord in 1x goed 4 pt, 2e x goed 2 pt, 3e x goed 1 pt en daarna 0 punten. Alles in een excelsheet op het bord bijgehouden. Dat verhoogt de spelspanning aanzienlijk.
    Het was ook een fijne werkvorm voor mij, ik hoefde niet veel te doen, behalve antwoorden te controleren. De leerlingen deden al het werk en dat tijdens een 8e uur vlak voor de kerstvakantie.
    Mooi werk Martin!

  2. Vandaag deze werkvorm uitgeprobeerd. Ontzettend leuk, maar kreeg het niet bijgewerkt, de leerlingen werden zo fanatiek! De één na de ander kwam aan m’n bureau. Volgende keer iets anders aanpakken. Of iets in de opgaven anders, of zoals in de reactie hierboven beschreven. Maar zeker voor herhaling vatbaar. Bedankt

Reacties zijn gesloten.